Tilbakeblikk: Begynnelsen

06.02.1946 publiserte Ole Reistad, flyklubbens grunnlegger, en artikkel om klubben i avisen Tromsø.

I 1946 publiserte Ole Reistad, flyklubbens grunnlegger, en artikkel om klubben i avisen Tromsø.

Bardufoss flyklubb er en av Nord-Norges eldste flyklubber og dens historie strekker seg helt tilbake til etterkrigstiden. 2. februar 1946 publiserte Ole Reistad en artikkel om klubben i avisen Tromsø.

Vi har fått tak i en kopi av denne artikkelen, som gir et verdifullt innblikk i hvordan situasjonen var helt i klubbens begynnelse. Engasjementet var stort, men samtidig var utfordringene mange – ikke minst når det gjaldt anskaffelse av fly!

Artikkelen kan lastes ned her (1,5MB): Last ned

Ta også en titt innom historie-siden vår, som stadig blir utvidet med bilder og tekst.