Flyparken

LN-DAY

LN-DAY

Dette er klubbens Cessna 172N, som foruten å være en fin turmaskin, også er klubbens skolefly.
Flyet har oppgradert motor som sørger for noe høyere lastekapasitet enn standard på denne flytypen, samt longrange fueltanker.

Flyet er også sertifisert for instrumentflyging, med EFIS og separat GPS.

LN-DAY ble kjøpt nytt av Bardufoss flyklubb.

Type: Cessna 172N (årsmodell 1977)
Antall seter: 4
Max flytid: 6 timer
Max cruisehastighet: 120 knots (200 km/t)
Motoreffekt: 180 hestekrefter (ny i 2010)
Drivstoff forbruk: 40 liter per time

LN-ACI

LN-ACI

Her er vår kjære Army Cub, som forøvrig settes på ski om vinteren og ellers er et populært tilbud til medlemmene. Klubben har landingstillatelse på flere islagte vann i regionen.

Dette flyet ble fram til 1991 brukt av Forsvaret som OP-fly. Forsvaret overdro syv slike til Norsk Aero Klubb og dette havnet i Bardufoss. Flyet er meget allsidig og brukes til å lande på jorder og islagte vann i hele Troms.

Type: PA 19/90 Army Cub (årsmodell 1953)
Antall seter: 2
Max flytid: 3 timer
Max cruisehastighet: 80 knots (150 km/t)
Motoreffekt: 90 hestekrefter
Drivstoff forbruket: 20 liter per time

Webansvarlig: Raymond A. Langås & Christian G. Fossland - kontakt
Bardufoss flyklubb © 2016