Informasjon fra Styret

BFKHei alle klubbkamerater!
Vi står nå foran høysesongen når det gjelder flyaktivitet og vi vil gjerne benytte anledningen til å komme med endel informasjon.

For det første vil vi minne om klubb-PFT, fristen for å gjennomføre denne er 30.6. Nærmere opplysninger om hvordan denne gjennomføres finner du i vår klubhåndbok som ligger på vår hjemmeside.

Dersom noen har lyst å bli bedre kjent med instrumentene i flyet, har klubben anskaffet et bilbatteri som kan kobles til flyet via kabel. Dette batteriet står i bua i hangaren og skal alltid være tilkoblet ladning.
For å få GPS-ene til å virke må flyet trekkes litt ut av hangaren.

Prosedyre for bruk av batteriet er slått opp på veggen ved batteriet.

Som dere vil se har LN-DAY fått nye sjekklister for både for preflight og in-flight. Nye nødsjekklister er på vei. Kom gjerne med tilbakemeldinger.

Overgangen fra KDS og aircraftclubs.com til MyWebLog for booking og logging ser ut til å ha gått greit.
Om du har problemer eller spørsmål om dette vennligst kontakt en av de tillitsvalgte i klubben.

Fortsatt gjelder forbudet mot Mogas for LN-DAY, men det er planer om å starte med Mogas igjen når restuaureringen av den gamle bensintanken er ferdig. Da dette tar sin tid, er vi i ferd med å utrede om vi, på en forsvarlig måte,  kan starte med Mogas før denne tanken er ferdig.

Som vel de fleste har fått med seg har klubben fått tildelt en fremtidig plass for hangar og brakke.
Dette blir et stort, krevende prosjekt som det allerede jobbes med.

Vi ber alle om å ta en titt på den nye aktivitetskalenderen som ligger på hjemmesiden. Vi minner spesielt om at det er planlagt lørdagskaffe på brakka en lørdag i måneden (kl. 12-14). Neste gang 11.5.

Vi trenger frivillige vakter til dette så fint om noen kan melde seg.
Vi ber dere også legge merke til at dugnad er planlagt torsdag 20.6. Nærmere informasjon vil bli gitt.

Til slutt vil vi nevne at vi hadde et hyggelig besøkt av flytryggingsprosjektet Stick & Rudder. Både medlemmer fra klubben og elever fra Universitetes flyskole (UTSA) fikk gleden av å fly med en sprek Super-Cub. Begivenheten ble også omtalt i Nye Troms.

Vi anbetaler alle å lese flytryggingsdokumentene for Stick & Rudder som ligger på hjemmesiden.

Vi ønsker alle vel møtt til til klubbaktivitetene framover og ønsker dere alle mange hyggelige flyturer!

Styret og tillitsvalgte i klubben.