LN-DAY / Rheims Cessna 172N
Dette er klubbens Cessna 172N, som foruten å være en fin turmaskin, også er klubbens skolefly. Flyet har oppgradert motor som sørger for noe høyere lastekapasitet enn standard på denne flytypen, samt longrange fueltanker. Flyet er også sertifisert for instrumentflyging, med EFIS og separat GPS.
LN-DAY ble kjøpt nytt av Bardufoss Flyklubb.
Tekniske data:
Type: | Rheims Cessna 172N |
Antall seter: | 4 |
Årsmodell: | 1977 |
Flygeregler: | VFR dag, VFR natt og IFR (non-icing conditions) |
Maks flygetid: | 6 timer |
Masjhastighet: | 110 KTAS (200 km/t) |
Motoreffekt: | 180 BHP (ny motor i 2010) |
Drivstoff forbruk: | 40 liter per time |
Timepris: | 2100 kr / (1500 kr) per time |
Vi benytter teknisk flygetid som betyr at det vil bli lagt til 5 minutter per time for taksing.
Nedlastning:
Vekt og Balanseprogram LN-DAY (Windows)
LN-ACI / Piper Army Cub
Her er vår kjære Army Cub. Dette er et veteranfly som opprinnelig er bygd for å landes med på gress, grus og i utmark. Det settes ski på flyet om vinteren og flyklubben har landingstillatelse på flere islagte vann og elver i regionen. Om sommeren opererer flyklubben flyet på flere jorder i nærområdet. Dette er en god, gammel «bushmaskin» i ordets rette forstand. Gode flyegenskaper, enkel instrumentering og håndstart, gjør flyet allsidig og moro å fly!
Dette flyet ble fram til 1991 brukt av Forsvaret som OP-fly. Forsvaret overdro syv slike til Norsk Aero Klubb (nåværende Norsk Luftsportforbund) og dette havnet i Bardufoss flyklubb.
Tekniske data:
Type: | PA-19/90 Army Cub |
Antall seter: | 2 |
Årsmodell: | 1953 |
Flygeregler: | VFR dag |
Maks flygetid: | 3 timer |
Masjhastighet: | 80 KTAS (150 km/t) |
Motoreffekt: | 90 BHP |
Drivstoff forbruk: | 20 liter per time |
Timepris: | 1596 kr per time |
Vi benytter teknisk flygetid som betyr at det vil bli lagt til 5 minutter per time for taksing.
Nedlastning:
Kommer…