Landingskonkurranse Bodø 4. Mai

Lørdag 4. Mai inviteres piloter fra Bardufoss flyklubb til å delta i landingskonkurranse hos Bodø flyklubb i Nordland.

PLAN
– Oppmøte kl. 1100 for planlegging og preflight.
– Avgang kl. 1200 ved Bardufoss
– Ankomst kl. 1330 ved Bodø med påfølgende brief og gjennomgang av konkurransen (oppmøte Bodø flyklubb ved TWY Y)
– Gjennomføring av landingskonkurranse fra kl. 15 og utover ettermiddagen.
– Fordrer overnatting i Bodø eller annet sted (Bardufoss stenger 1540LT på lørdager) så retur til Bardufoss er først søndag formiddag.

REGLER
Under konkurransen skal hver deltager utføre fire landinger:

Landing 1: Motor og flap etter ønske.
Landing 2: Landing med motor på tomgang fra keypoint. Flap tillatt.
Landing 3: Landing hvor motor dras til tomgang 2000 fot over setningspunktet. Flaps tillatt.
Landing 4: Landing over hinder. Hinder spent ut 50 meter før setningspunkt. Motor og flaps tillatt.

DELTAGELSE
De som ønsker å delta: Send melding til Lars Ø Lien på messenger, sms 97619170 eller mail larsoyvindlien@gmail.com innen 29. April så får jeg organisert og koordinert aktiviteten opp mot Bardufoss og Bodø.
Sett deg gjerne også opp som «deltar» på Facebook arrangementet slik at vi får en pekepinn på antall.

Vel møtt, og lykke til!