Temakveld 18.04.2013

Innføring og opplæring i MyWebLog.

I forbindelse med overgangen til MyWebLog, vil det i tillegg til planlagt agenda, bli gitt introduksjon og opplæring i MWL-systemet på kommende temakveld. MyWebLog er et svenskutviklet booking, betaling og vedlikeholds-verktøy, som vil erstatte dagens Aircraftclubs og KDS.

I tillegg er MWL automatisk synkronisert opp mot NLF, som fører til fortløpende oppdateringer av medlemsregistret. SMS-tjenester, betaling på nettet og ikke minst en oversiktlig medlems-saldo er bare noen av funksjonene som vil bli tilgjengelig for klubbens medlemmer i nær fremtid. Tilgangen til MyWebLog vil komme som en link i topp-menyen på den nye hjemmesiden.

Sola Flyklubb har utviklet en bruker-guide til systemet. Enkelte detaljer er annerledes enn for Bardufoss Flyklubb, men guiden gir en innføring og litt innsikt i hvordan systemet brukes og er bygget opp. Det anbefales at disse dokumentene leses før temakvelden. Dokumentene er lagt ut under: «Dokumentarkiv -> BFK Dokumenter», alternativt bruk direktelinken under.

MyWebLog-guide av Sola Flyklubb
MyWebLog: tilknytning til NLF

MyWebLog blir vårt nye verktøy, og med dette håpes det at enda flere har muligheten til å delta på Temakvelden den 18.04.2013!